-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:46916 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

قرآن كريم چه كساني را از حيوان بدتر معرّفي كرده است؟

كافراني كه با لجاجت و يكدندگي حق را نميپذيرند، با اين كه حق را يافتهاند و به حقانيت آن پي بردهاند، از ديدگاه قرآن از دوّاب و چهار پايان پستتر معرّفي شدهاند.

انّ شرّ الدواب عنداللَّه الذين كفروا فهم لا يؤمنون؛(1) بدترين جنبندگان نزد خدا كساني اند كه كافراند و ايمان نميآورند.

ان شرّ الدواب عنداللَّه الصمّ البكم الّذين لايعقلون؛(2) همانا بدترين جنبندگان نزد خدا آنان اند كه تعقّل نميكنند و حق را مانند كران و لالان نميفهمند.

و لقد ذر أنا لجهنم كثيراً من الجنّ و الانس لهم قلوب لا يفقهون بها و لهم أعين لايبصرون بها و لهم آذان لايسمعون بها أولئك كالأنعام بل هم أضل أولئك هم الغافلون؛(3) ما جهنم را براي بسياري از جن و انس آماده كردهايم. آنان كه قلب دارند، اما نميفهمند و چشم دارند، اما نميبينند و گوش دارند امّا نميشنوند. اينان مانند چهار پاياناند، بلكه گمراه ترند. اينان عمان غافلانند. غفلت از خدا، دوري قلب از ياد خدا كه عوامل بسياري دارد از جمله دلبستگيهاي زياد به دنيا به پول و مال و مقام و دوري انسان از نماز و دعا و راز و نياز كم كم انسان را به مرحلهاي ميرساند كه هر چه او را نصيحت كنند، ديگر فائدهاي ندارد. مانند ابوجهل و قارون كه چشم و گوش و قلبشان را بر پذيرش حق بستهاند اينان براي پست و مقام و پول و مال و منال دنيا، دست از خدا و دين و ايمان بر ميدارند كمكم مسير خود را از خداپرستان دور ميكنند و به جايي ميرسند كه در آخرت در زمره كفّار محشور ميشوند.





مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.